Enquete Elerion 39

De kerngroep Elerion heeft alle ingestuurde reacties op een rij gezet. Zoveel als mogelijk is ingegaan op jullie vragen op opmerkingen. Hieronder tref je de resultaten in cijfers, de antwoorden op jullie vragen en ... de best gewaardeerde personages en momenten van de afgelopen live.

Uitslagen

Heb je het naar je zin gehad? 100%
Zou je de volgende keer weer mee willen doen? 98%
Was je tevreden met je rol(len)? 96%
Was er voldoende gelegenheid om je rol(len) uit te bouwen? 96%
Geef een cijfer voor de amusementswaarde 8,5
Geef een cijfer voor het verhaal/scenario 8,0
Was er genoeg actie? 96%
Waren er teveel dode momenten? 9%
Hoe vond je de locatie? 8,9
Grootte spelterrein Ok 93%
Hoe vond je de aankleding van de gebouwen op de locatie? 8,6
Hoe vond je de aankleding van het spelterrein? 8,3
Geef een cijfer voor de kostuums 8,5
Geef een cijfer voor de special effects 7,7
Geef een cijfer voor de maaltijden 8,5

Opmerkingen en suggesties

Dat er veel muggen waren en de herberg was vrij ver voor mensen die geen woudlopen of gidsen konden.

*De herberg was voor iedereen vrij toegankelijk via de bospaden, ongeacht de vaardigheid woudlopen of gidsen. Misschien dat dit niet duidelijk was, maar in zo ́n geval altijd even vragen bij de spelleiding voor de zekerheid.

Prachtige locatie, alleen jammer van de slecht begaanbare bospaadjes en de muggen.

*Inderdaad, de muggen waren een plaag. Bospaadjes staan er vaker om bekend niet geasfalteerd te zijn.

Het is als speler zonder alchemie en/of componentenleer erg lastig om te achterhalen wat allemaal magisch is (in verband met het maximum aan magische componenten). Misschien is het een idee om daar ergens een overzicht van beschikbaar te maken? En er hing ooit een overzicht in tabelvorm met de vaardigheden die je als personage kon leren en niet kon leren bij de deur van het spellokaal. Dat zou erg handig zijn (ook om te kijken hoe het met het aannemen van leerlingen zit)

*Het niet weten van dit soort informatie maar juist binnenspels erachter komen is onderdeel van het spel dat wij bieden. Een buitenspels overzicht zou dat belemmeren en dat is jammer. Vaardigheden die je kunt leren per klasse kun je vinden in de Lex Arcanae die je voor elke live toegestuurd krijgt.

De bar en barkaarten waren het probleem voor mij. Het is me pas zaterdag avond rond de dood van Heron dat ik eindelijk mijn missie voor de live heb behaald. Een barkaart gehaald en mijn eerste glas drank voor het evenement. O.o
Later is het me uitgelegd wegens tekort aan barpersoneel. Maar het was wel slecht voor mijn gezondheid. Normaal drink ik meer en ik heb het wel gemerkt dat ik anders slecht voor mezelf zorg.

*De herberg was voor iedereen toegankelijk, je hoefde er alleen maar even naar toe te lopen natuurlijk. Als je merkt dat er buitenspelse problemen (met de gezondheid) zijn, dan staat de spelleiding altijd voor je klaar in het spellokaal.

Het is voor mij als beginnend lid heel moeilijk om een personage te maken op basis van voor mijn gevoel 20% van alle mogelijkheden die er bestaan. De Lex Arcana is een goed begin, maar niet compleet. Ik begrijp dat de spelleiding een regel heeft van: "daar moet je binnenspels achter komen." want dat is heel goed voor verhaallijnen. Het gebrek aan buitenspelse kennis kan daartegen ook snel tot binnenspelse fouten leiden die tot de dood van je personage leiden. Ik zeg niet dat het gebrek aan buitenspelse kennis over de wereld de grote reden is waardoor personages doodgaan! Het is wel een factor die meespeelt. Ook dat is op zich niet zo erg. Doodgaan is een zeer groot risico in het spel. Dit realiseer ik me meer dan anderen.
Adviseer nieuwe spelers om niet veel geld uit te geven voor de aankleding van hun personage, zoals ik heb gedaan. Raad het ze af. Ik heb 1300 euro uitgegeven in totaal aan de aankleding van mijn personage en nu kan ik het meeste na anderhalve live niet meer gebruiken. Dat is op zich niet zo erg: de risico's waren wel degelijk voor mij. Wat voor mij nu de 'drempel' is, is dat ik moeilijk gemotiveerd kan raken om weer helemaal mijn best te doen om een mooi en leuk personage in de wereld toe te voegen. Ja, ik zal er overheen komen. Ja, ik wil heel graag spelen.

Mijn verzoeken:
- Adviseer nieuwe spelers om vooral niet dure investeringen in hun personage te doen, totdat zij de spelwereld goed genoeg kennen.
- Maak een uitgebreidere Lex Arcana, zodat nieuwe spelers een idee hebben waar ze tegenaan kunnen lopen binnenspels.

*We adviseren iedereen om met ons te communiceren voorafgaand aan de live. Dat doen we via de website, mondeling en onze informatiemails die je elke live ontvangt. Aan de andere kant is het sowieso erg verstandig om als nieuwe speler contact te zoeken met de organisatie om zo meer te weten te komen. Dat kan over binnenspelse zaken gaan, maar zeker ook over buitenspelse zaken. Of je een duur kostuum aanschaft of niet, dat is eigen keus, maar je kunt je ook afvragen of het kopen van een zeer specifiek kostuum verstandig is, duur of niet duur. Het kopen van verschillende herbruikbare delen is dan misschien handiger voor het kunnen spelen van diverse personages. Combineer verschillende lagen met elkaar en koop af en toe wat bij en je hebt een compleet ander spelerspersonage. Een uitgebreidere Lex Arcanae zal naar onze mening niet bijdragen aan het voorkomen van bovenstaande gevallen. Over wat je binnenspels mag verwachten is heel veel te vinden op de website. Verder is het een onderdeel van het spel om vanuit deze basis te ontdekken wat er nog meer is en dat gaat helaas soms gepaard met de vroegtijdige dood van een personage. Het kan ook liggen aan het spel dat je zoekt of zelf maakt.

Muggen => deet in zoveel mogelijk plekken beschikbaar stellen vanuit de organisatie

*We hebben geen rekening gehouden met de mogelijkheid dat er zoveel muggen zouden zijn, want dat was vooraf niet bekend bij ons. Het is raadzaam om het zelf mee te brengen, dan zit je nooit zonder.

Het blijft een uitdaging om ook de buitenlokaties in het spel te houden. Zoals deze nu gebruikt worden vind ik dat het veel moeite is voor weinig spel. Mochten jullie meer spel in de buitenlokaties willen maken, dan zal dat gefaciliteerd moeten worden in het scenario en de plots. Daar zijn best oplossingen voor te verzinnen denk ik. Je mag me daarvoor benaderen.

*Alle buitenlocaties die door de organisatie zijn bedacht, zijn ingezet met een duidelijk binnenspels doel voor ogen. Het is mogelijk dat dit niet door alle deelnemers zo ervaren is, maar er wordt wel degelijk over nagedacht. Spel wordt door de figuranten geboden op die locaties, maar als die toevallig allemaal met spelers op pad zijn, dan kan het erg rustig zijn natuurlijk. Verder nemen we graag de moeite om ook de locaties in het bos zo mooi mogelijk aan te kleden, net als alle andere binnenspelse zaken. Buitenlocaties die gefaciliteerd zijn door spelers worden door spelers draaiende gehouden.

In de kerk was er te weinig licht voor het avondmaal. Ik begreep dat dit gemerkt was tijdens de opbouw. Een bericht uitsturen met een vraag voor extra kaarsen zou hiervoor een snelle oplossing kunnen zijn volgende keer. Het was een beetje jammer dat we de tl-verlichting nodig hadden om ons eten te zien.

*De kerk was in eerste instantie alleen bedoeld als tempel van de JHK, niet als extra eetzaal. Dan zijn kaarsen prima als lichtbron. Tijdens de toch al drukke en hectische opbouw heeft het uitsturen van een bericht niet de hoogste prioriteit. Er is natuurlijk altijd de mogelijkheid om kaarsen te lenen van andere locaties (mits overlegd) of vraag even bij het spellokaal.

Kunnen de personageklassen een update krijgen? De informatie is minstens twee jaar verouderd (bv. rondom de zon als staatsgeloof)

*Het werk aan Elerion wordt door een groep vrijwilligers gedaan. Naast al het werk dat voor een live moet worden uitgevoerd, zijn er zaken zoals gezinnen, banen en andere evenementen die minstens zoveel tijd en energie vragen. Het kan dus gebeuren dat sommige zaken blijven liggen. Je mag natuurlijk altijd zelf de tekst aanpassen en sturen naar de spelregelgroep.

Gebruikte componenten box. Een soort van postvak bij de spelleiding om gebruikte componenten in te werpen zodat je niet altijd naar spelleiding hoeft te zoeken om ze af te geven (aan een spelende figurant geven vind ik raar en lijkt me onhandig voor de figurant)

*Misschien is het uitvoerbaar in de toekomst. Vooralsnog afgeven bij het spellokaal of als het enkel om gebruikte componenten gaat is het geen enkel probleem om die aan een figurant af te geven. Even opletten of je hem/haar kunt storen, maar het kan wel.

Ik en anderen die ik erover gesproken hebben zijn het wanhoop-hoop effect van de nilla-aanhangers onderhand wel zat. Plot-gerelateerd prima, maar de willekeurige aanvallen waarbij de wanhoop tot 5 meter gegooit wordt bederfen het spel. Om het leuk te houden moet dit effect niet te vaak gebruikt worden.

*Nilla vormt een serieuze dreiging in de niet al te veilige spelwereld, om die goed neer te zetten kan het soms als willekeurig overkomen. Toch zou het erg saai worden zonder dreiging en gevaar, dus als je meegaat met Elerion dan kies je voor avontuur en gevaar.

Enquete eerder beschikbaar maken; ik ben nu bang de helft vergeten te zeggen. Positief en negatief.

*Ook hier; een groep vrijwilligers die het evenement naast allerlei andere zaken organiseert. Voor ons is het prettig om na de live even wat gas terug te kunnen nemen zodat onze gezinnen, onze werkgevers en andere mensen ons weer wat vaker en langer zien, dan is het mogelijk om daarna weer aan de slag te gaan voor jou en de andere deelnemers.

Van verschillende mensen heb ik gehoord dat het eindgevecht redelijk uit de lucht kwam vallen, zo ook voor mij. Het kan aan mij liggen, en dat ik me misschien met dat plot niet zo heb beziggehouden, maar ik heb soms wel het gevoel dat er eindgevechten neergezet worden, omdat er een eindgevecht moet zijn. Voor mij is dat niet zo essentieel, en misschien het overwegen waard of het daadwerkelijk iets toevoegd qua plot/spel, meer dan enkel de behoeften van de butsgrage deelnemers te bevredigen.

*Het eindgevecht was de climax van een plotlijn die het hele weekend terugkwam. Als je daar niets van meekrijgt omdat je te druk met andere dingen bent, dan is het logisch dat de zin ervan ontbreekt. Eindgevechten worden zeker de laatste 12 lives alleen gedaan omdat er een goede binnenspelse reden voor is. Wij linken de diverse plotlijnen zoveel mogelijk met elkaar en daar komt regelmatig een eindgevecht uit. Soms ook niet, maar wel altijd met een achterliggende gedachte.

Ik vond het nogal lastig dat de herberg zo ver weg was. Ik heb hierdoor mijn schrapkaart eigenlijk niet gebruikt, maar dus wel aangeschaft. Ik vond dit weer echt zo'n live die zich op heel veel verschillende plekken afspeelde, als je dan iemand zoekt ben je een eeuwigheid bezig om alle locaties af te lopen en mensen te vinden.

*De herberg was deze keer bewust wat verder weg, na opmerkingen dat er vrij weinig spel in het bos is de laatste lives. Door een herberg in het bos krijg je daar vanzelf spel en zeker ook in de herberg die wat verder ligt dan gebruikelijk. En LARP is natuurlijk geen bordspel waarbij iedereen naar jou toekomt.

Een overzichtelijker terrein zou handig zijn. Daardoor is het minder gevaarlijk om ́s nachts op pad te gaan zonder je benen te breken.

*Wij denken dat een wild bos met heuvels veel kan bijdragen aan een spannende live. Als je alles van tevoren kunt zien neemt dat toch een aanzienlijk deel van die spanning weg.

Mijn rol was overbodig, deels omdat de dame die het plot droeg (voor wie ik bodyguard was) mij daar niet in betrok, en deels omdat ik niet genoeg informatie had over het natuurgeloof en het plot om leuk spel te maken. Alleen van elementaire dingen van het geloof was ik op de hoogte, en dat maakte conversatie met mensen nogal lastig. Ik heb dit al eerder meegemaakt toen ik als Alf een rol mocht spelen. Ik wist helemaal niks over Alfen. Als monsterfigurant kom je daar wel mee weg, maar als mensenfigurant val je snel door de mand en dat merk je aan de spelers, die je meteen een stuk minder serieus nemen. Voor meer spelplezier ga ik jullie voortaan lastigvallen totdat ik genoeg informatie heb om mijn rol goed uit te spelen! 🙂

*Sinds een paar lives zorgen we dat de rollen drie weken voor de live klaar zijn en uitgedeeld worden op de figurantendag. Dat zou, denken wij, genoeg tijd moeten opleveren om je goed in te lezen en vragen te stellen aan de organisatie. Er is ontzettend veel informatie beschikbaar naast het uitgebreide informatieblad dat we samen met de rol hebben meegegeven, vraag daar zeker naar voor de live. Daarnaast, als je merkt dat je rol niet gespeeld kan worden zoals jij dat graag zou doen, ga dan altijd naar het spellokaal. Dus val ons vooraf en tijdens zeker lastig!

De uitblinknende personages

De Kasteelwachters

Alaska Jameson

Calvados, de dansende beer

Het hele circus

De directeur van het circus - naam ontglipt me, net als de gluiperd zelf - super rollenspel

Personage van Anne, mijn dochter!

Ik heb veel goede verhalen gehoord, pluimen voor de deelnemers!

Sjors Swart

Baron van Galen(knap volgehouden), Elise en Alexander als ondode alf, de circusartiesten (allemaal),

De wachters, de barvrouw in de herberg (Het was duidelijk haar toko, heel leuk), de butler (Raoul)

Yiria

Gientje

De butler

Andras - de dansende (pogoënde) demon)

Baron Berend-Jan van Galen

Tarya

Lidia Vanula + de paladijn van de Natuur uit Encique

De alf van Ide

Berend-Jan van Galen, de (niet de agressieve) Alf en Ioan de zeventiende (alleen die pruik al:

fantastisch).

De butler van Heron en Rosalinde

De graaf, berend dinges ben zijn naam kwijt.

Onze baron!

Baron van Galen / Graaf Heron - De adellijke tegenspelers & de wacht & Bibi als de vrouw van Heron

Elise als ondode Alf

Perewijn EN de Beer

De kampioene

Rosalinde Goedhart

Lola / Gientje

Alaska, Broeder Wander, Kamil, (Y?)Iria ENZOVOORT eigenlijk

Harold Voerman

Heron

Speler: Nina

De wacht

Kristoffel De Hert

De kampioen

Pavel de Archivaris

Quintijn, Marcus en Berend-Jan van Galen (sorry, ik kon niet kiezen)

Wachter Vilder (dien domme) en Baron van Galen

Calvados en Perewijn (geweldige treurige act), Berend-Jan (perfecte getergde baron met veel te veel op zijn bord), de buurman (Marcel, irritante arrogante edelman)

De kapitein van de wacht

Iedereen op zijn/haar eigen manier

Tara

Rowena

De dansende beer

Xalanos de alven-dienaar van Ioan de 17e

De zwerver kinderen (Robert en Max)

Ioan de 17e

De kasteelwachten

Het mooiste moment van dit weekend

Ritueel met Andras

En ondode-alven-gevecht

De neveneffecten van goddelijke magie brachten me in hele mooie situaties (wat betreft rollenspel), het ongezien door het bos proberen te komen met Aelex Banck en het 'bevrijden' van die circusbeer.

Het gevecht op de bosheuvel op zondagmiddag : old school Eternica, fantastisch!

Het 'bevrijden' van de dansende beer

Gesprek met Berend Jan op de vrijdag avond over het huwelijk in het algemeen.

De (wed)strijd tussen de Kampioene en Andras.

De aanval van de alven

Angstspook spelen:), Elise en Alexander als ondode alven ""het epische"" gevecht. Ik heb helaas de eindbattle gemist, omdat ik toen als vertrouwenspersoon fungeerde. Verder vond ik het leuk hoe de spelers mij aan het onderzoeken waren. Op mijn technid en op mijn schedel.

De kapel die volstond bij de afscheidsceremonie van Heron

De hoge thee en vooral het benefiet gedeelte voor de medische eenheid

De poppenvoorstelling van de zwarte ridder en zijn hond... vreselijk gelachen.

De gezichten van de natuurgelovigen toen ze er achter kwamen dat het anders was dan dat ze dachten (Perenwijn en Calvados plotje)

De stadswacht mogen spelen. (Met extra lof voor Vilder. Ik heb nog nooit iemand zo irritant zien zijn).

Test kampioene door Andras

De onthulling van de dansende beer/ super-kick-ass-maar-gestoorde Druide 🙂 +

Woest doen over het mislukken van het herstel-ritueel door afwezigheid van 2 van de 7.

Toen iedereen in het donker Taya aanmoedigde in haar jacht.

Het kampioens-ritueel met Andras

En de gesprekken met de Alf en voormalig keizer Ioan de zeventiende.

De drie testen van Andras voor de kampioen op het grote veld

Voor mij persoonlijk was het het feit dat we de mobiele bar 2 keer leeg hebben verkocht en dat mensen er enthousiast over waren. Dat doet een mens goed als hij 4 maanden ergens aan gewerkt heeft. De jacht met de Graaf (Wederom Raymond) was erg leuk om achteraan te lopen met de bar.

Zaterdagavond in de herberg, perfecte sfeer met dans, muziek, dobbelspellen en intriges!

Mooi - De furie van Konvassa delen met de Zwaardmeester van het Noorden en gehakt maken van

de tegenstand in de eindbuts 🙂

Gaaf & indrukwekkend - Met het lijk van Graaf Heron door het bos op de schouders van de Petrai met een diepbedroefde weduwe aan de arm.

Eervolle vermelding - Eva die een halve binnenplaats stil kreeg door te gaan huilen toen ze hoorde dat haar vader overleden was.

De sfeer op zaterdagavond / nacht in de herberg, waar iedereen aan het meezingen was met Richard.

Binnenspels: de moord op mijn personage (handelaar van Mulder) op zondagochtend

Alle fantastische gesprekken, constant weer op het scherpst van de snede.

Het circus zaterdagmiddag, ongelofelijk!

Het weekend was een eer om mee te mogen maken. Zonder twijfel mijn leukste live ooit.

Filosofische peptalk tussen Ioan en de kampioene op de zaterdagavond, jureren tijdens de

danswedstrijd

Helaas moesten we vervroegt weg dus hebben we niet alles mee gemaakt vanwege ziekte van mijn medespeelster, maar mijn mooiste moment was als pseudo-Woldwachter de Petraei te helpen hun kamp te verdedigen tegen vissenkoppen en een weerbeer, wat ongelofelijk mis ging en dus erg leuk was om mee te maken.

Mijn dood en al het spel eromheen. Nooit geweten dat een paar uur voor lijk spelen en luisteren naar wat er om je heen allemaal gebeurt zo leuk kon zijn.

Het moment dat de Petraei mensen vriendelijk hebben verzocht een andere keer terug te komen, vanwege een overdaad aan belangstelling voor een beveiligde overleglocatie.

Door de aandacht die ik kreeg en mijn vermoeidheid heb ik weinig tijd gehad om daadwerkelijk dingen mee te maken op de eindbuts en wat kleine schermutselingen na. Niet dat erg was, want ik heb enorm genoten. Naast mijn spel binnen m'n geloof vond ik ook de interactie met de wachterserg leuk.

Het feest in de Lamme vleugel op vrijdag en zaterdag avond. Super gezellig. Veel leuk spel.

Misschien...het oproepen van Andras, ik bereikte toen wel opperste karakter samensmelting, hoewel ik dat alleen achteraf vind denk ik

De executie van de struikrover

Dat was puur onzin spel buiten mijn rol om. In mijn boerentuniekje ontdekken dat er meer is dan alleen Elerion en van een Incendiaanse Bellator het kasten-systeem uitgelegd te krijgen. Om vervolgens OOK nog echte een alf te ontmoeten (hartverzakking) en bij de afwas heel wijs aan een andere boer uit te gaan leggen dat ze in Incendia nooit uit de kast mogen komen omdat ze een systeemkast hebben.

Het moment dat de graaf de baron beschuldigde van vergiftiging.

Het steeds maar weer dood vermoorden van dief.

Zien hoe mensen beginnen panikeren als je in boerentuniek het spel binnenkomt.

Danswedstrijd kampioen v.s. Raymond

Bevrijding van beer Calvados

Het 'risotto incident' (lees er alles over in de nieuwe Wilde Post), en dan eigenlijk vooral de reactie van Quintijn en Baron van Rozen-Lindenburg.

Het gesprek tussen Baron van Galen en 'rode ridder' Waterweelde (Aurelie Lambin) en haar adjudanten. Ik heb nog nooit zo veel reacties weten binnen te houden.

Gesprek 's nachts met Johans personage (hij weet wel wat ik bedoel)

Het gevecht met de 65 vismonsters. Écht waar!

Het ritueel met Andras was vorige keer spannender, maar het silhouet van Andras in de verte in een dikke laag mist boven het weiland zien staan was toch wel een van de sfeervolste momenten die ik heb gezien.

Net na het lijnscenario. Ik kom de binnenplaats op van Duivenvoorde. Vervolgens word ik belaagd door drie meiden van 'Sjors!' Iedereen kijkt naar mij. Het eerste wat ik doe is mijn handen omhoog en zeg 'Ik weet niet wat hier aan de hand is maar ik was het niet.' Vervolgens dat Cris me oppakt voor ondervragingen. Terwijl de ondervragingen plaatsvonden is een bodyguard van me naar binnengeslopen en gaf tekens om te vragen of ie Cris om moest leggen. Ik terwijl ik ondervragen werd suggesties in zinnen geven om hem niet om te laten leggen. Na vijf minuten draait Cris zich om ploeterdood mijn bodyguard en smijt hem naar buiten. Ik ondertussen aan de alcohol van Cris en vervolgens houden we een goed gesprek waarna ik naar buiten loop en zeg. O wacht deze fles is nog van jouw. ^^

Het gesprek met Nina na de ongelukkige dood van Heron, losgaan met een talent op onfortuinlijke rovers, ach, er is zoveel geweest. Ik loop alleen maar blij rond sinds de live, maar op naar de volgende.

Kampioenschap Tara

De ""handelstransactie"" met de handelaar van Mulder op zondagochtend (en het gezicht van de Rand-handelaar daar bij)

Het mooiste moment vond ik dat Frank Hendriks zijn ""vriendschaps-spreuk"" die hij had gewonnen bij het circus had ingezet op een personage waarmee hij nog iets te vereffenen had. Dat was echt geniaal.

Twee momenten:
1) Binnenkomen in het Petraeaanse Castellum en vervolgens afgeblaft worden door een barse prior vanwege de smerigheid uit het wold op mijn gezicht, lange baard en haar.
2) Dansen met Gientje / Lola

Strijdgekte uitspelen in het eindgevecht, overal lekker in stampen en het wonderwel overleven

Het optreden van het circus en de aansluitende wanhoop

Heb je nog suggesties voor de keukenploeg?

Blijf zo doorgaan, het eten was zoals altijd weer van hele hoge kwaliteit en erg lekker!

Erg lekker eten. Wat simpeler dan normaal, waar ik een groot voorstander van ben. En een stuk kip /

vlees waar je tanden in kan zetten. Ga zo door!

De keukenploeg heeft, met vier personen, goed werk geleverd.

Het gebruik van de professionele keuken was wel noodzakelijk, wat vond de beheerder hiervan?

🙂 Ik blijf het maar zeggen. Ik ben gek op rauwkost/sla met dressing. Verder was het allemaal weer

overheerlijk.

Nope

Ik vond de maaltijden erg lekker en er was ook genoeg voor iedereen.

Eindelijk genoeg eten!

Ondanks dat het eten weer goed geregeld was vond ik het toch wel enigszins iets minder dan voorgaande lives. Ik weet niet precies waar het aan lag, maar ik miste ""iets"". Los van dat feit vind ik

het wel top wat jullie gedaan hebben!

Heerlijk gegeten!

Ga zo door!

Nee hoor, ik ben gewoon een lastige eter.

Misschien weer eens stamppot?

Ik ben nog steeds benieuwd naar het recept van de pap, want ik krijg 'm nog niet zo lekker als op de live.

Het avondeten mag wat meer kwantiteit zijn. Dit keer kreeg ik echt niet genoeg (ik kan over het algemeen ook niet twee keer in de rij staan door broedermaal.)

Ga zo door!

Behalve dat enorm taai stuk vlees had ik misschien gewoon niet moeten nemen, de rest was echt super lekker

.....begin een restaurant...jullie zijn geweldig!

Weer tiramisu!! Mmmm jammy!!!

Kan er gekeken worden of het eten niet aan twee kanten uitgedeeld kan worden?

DANKJEWEL KEUKENPLOEG! Het eten was helemaal top. Vooral de stukken vlees en de

paddenstoelenrisotto maakte me erg blij.

Blijf alsjeblieft nog lang koken bij Elerion

Het is jammer dat een broedermaal voor de JHK vrijwel nooit meer te regelen is omdat de keukenploeg aangeeft niet meer zoals vroeger wel eens gebeurde in staat is om een paar schalen apart te houden. Zeker met de kerk die we nu ter beschikking hadden was het jammer dat we weer met niet gebroederlijk met het hele geloof konden eten, omdat sommige mensen al uitgegeten waren terwijl anderen nog in de rij stonden. Vroeger werden er nog wel eens een paar schalen volgeschept die we dan mee konden nemen naar de JHK ruimte, zodat we ook echt allemaal tegelijk konden beginnen. Dat maakte het ""ritueel"" van het broedermaal veel completer: nu is het eigenlijk weinig meer dan een maaltijd waarbij we maar een beetje bijpraten in plaats van een van de belangrijkste rituelen van de kerk.

Het was niet helemaal mijn smaak maar dat geeft niet. Het was voor de rest prima.

Less is more, dat is nu wel duidelijk. Zeker de vrijdagavond verdient een 10 plus! Dit eten ondersteunt het gevoel van een middeleeuwse setting en stukken kip uit de hand eten in een herberg, fantastisch.

Nog een tip: probeer bij het uitserveren eens twee rijen te maken met in het midden de tafels met pannen.

Recept voor kaasburgers op fb zetten

Het menu had was minder diverse gerechten, maar paste daardoor beter bij elkaar. Ik vond het erg lekker en zelfs een verbetering.

Heerlijk veel vlees, ga zo door! 🙂 Ik werd erg vrolijk van de kippenpoten en de balletjes.

Dat ze hun best weer goed gedaan hebben