Hoe maak ik een personage?

Dit zijn de basis-vragen om over na te denken:

  1. Wie ben je en waarom ben je hier?
  2. Wat ben je?
  3. Heb je een geloof?
  4. Hoe zie je er uit?

Spelers moeten zelf een personage verzinnen. Hieronder volgen een paar stappen die je hierbij kunnen helpen. Je kunt ons uiteraard ook altijd mailen, bellen of om hulp vragen op de informatie-bijeenkomst.

1. Wie ben je en waarom ben je hier?

Stel jezelf bij het maken van je personage de volgende vragen:

  • Hoe heet je?
  • Uit welk deel van het keizerrijk is je personage afkomstig?
    • Klik  hier voor een kaart van Elerion.
  • Welke reden had jouw personage om naar Fernwoude te gaan?
    • Ben je op zoek naar roem of geld?
    • Ben je door iemand met een opdracht op pad gestuurd?
    • Maak je hier meer kans op een carrière? En waarom ergens anders dan niet?
    • Ben je verdwaald? Waarheen was je dan eigenlijk op weg?
    • enzovoort…
  • Wat verwacht jouw personage in Fernwoude aan te treffen?
  • Wat verwacht jouw personage in Fernwoude te gaan ondernemen?

2. Wat ben je?

Ieder personage heeft een basisklasse, een beroep. Binnen De Bron zijn er 7 keuzes voor spelers. Elk beroep heeft bepaalde mogelijkheden en onmogelijkheden, voor- en nadelen. Wat past er het beste bij jouw ideeën? Volg de link voor meer informatie over de personageklassen.

3. Heb je een geloof?

Veel mensen in Fernwoude aanbidden één van de goden: de Jaden Hemelkeizer, de Generaal, de Natuur of de Zon. Als priester zul je bij je inschrijving al moeten kiezen voor een geloof. Voor alle andere klassen geldt dat je jezelf tijdens een live kunt bekeren. Er zijn ook zeker mensen die nooit tot een geloof toetreden, bijvoorbeeld omdat ze geen behoefte hebben aan al het gedoe met gezamenlijke maaltijden en rituelen en die tijd liever benutten om naar schatten op zoek te gaan.

Er zitten voor- en nadelen aan het toetreden tot een geloof; voordelen zijn onder andere het horen bij een groep die voor je kan zorgen, die op je let, die je kan helpen bij het oplossen van problemen en je kan genezen na een zwaar gevecht.
Nadelen zijn er ook: een priester van een ander geloof kan jou nu niet meer helpen en, omdat je bij de ene groep hoort, wil de andere groep misschien minder met je te maken hebben. Verder heb je nu verplichtingen: je kunt natuurlijk niet wegblijven bij het dagelijkse ritueel van jouw priester!

Hier vind je meer informatie over de verschillende geloven.

De keuze is aan jou…

4. Hoe zie je er uit?

Stel je voor: een krijger in glimmende stoffen en met een prachtig glimmend wapen komt tegelijk binnen met een krijger gekleed in bruine vodden en een roestig wapen. Welke van de twee zou jij willen zijn en hoe denk je dat er op je gereageerd wordt? Een ander voorbeeld: de tovenaar geheel gehuld in het zwart en met een staf met een doodskop er op… Ga je daar eens lekker naast aan tafel zitten?

Je komt uiteraard niet in je spijkerbroek, je mag dan zelfs niet meedoen (!) en hoe je er uitziet kan dus veel verschil maken. Om mee te kunnen spelen heb je kleding en wapens nodig. Deze kun je zelf maken, kopen of huren.

Zelf maken
Iedereen die voor de eerste keer deelneemt krijgt een kleding- en een wapenboekje met patronen en duidelijke instructies om volledige kostuums en meerdere soorten wapens zelf te maken. Speciaal voor De Bron worden ook nog 1 of 2 wapenworkshops georganiseerd. De data hiervan worden binnenkort bekend.
Kopen
Verkoopadressen waar Arcana goede ervaringen mee heeft vindt je hier.
Huren
Speciaal voor De Bron verhuurt Arcana eenvoudige kostuums en wapens. Je kunt deze bij je definitieve inschrijving reserveren. De kosten voor kledinghuur zijn € 15 voor een standaardpakket bestaande uit een tuniek, tabberd en kaproen (borg € 10) en € 5 voor een mantel (borg € 5). Een eenvoudig wapen (bv. langzwaard, korte staf, dolk) huren kost € 20 (borg € 20). Je krijgt dan een wapen wat bij je klasse past. Hieronder zie je een paar voorbeelden.